Storstädning
Vad innebär en storstädning?
En storstädning kan vara en bra start inför att man börjar med abonnemangsstäd, eller bara ett storstädning vår- och/eller höst för att ta lite mer på djupet, medans ni själva kanske väljer att städa däremellan.
Även om ditt hem blir städat varje vecka, behövs det en rejäl storstädning ibland. En grundlig rengöring, med bland annat städning i kökets skåp och lådor, och alla andra ytor som inte ingår i den vanliga veckostädningen. Om det är svårt att få tid över till den vanliga veckostädningen, är det förstås ännu svårare att hitta tid för en ordentlig storstädning. Låt en städfirma göra jobbet, och upplev doften och känslan av ett totalt rengjort hem. När våren kommer behövs ofta en rejäl storstädning, när allt grus sopats bort och dammat igen fönster, och när snön lämnat avtryck på golv och mattor.
Har man inte städat på mer än 6 månader så gäller en så kallad grovstädning, då bokar man per telefon 08-12 20 22 99 eller e-post.
I storstädningen ingår följande moment:
Nedanstående arbetsmoment ingår vid en storstädning, Om det finns önskemål att lägga till fler städmoment, kan det justeras i överenskommelse med vår kundtjänst.
Checklista Storstädning
Prislista Storstädning
Vanliga frågor och svar
Förbesiktning
Inför storstädningen
För bästa resultat ber vi dig att:
- Plocka undan lösören från golv som kläder, leksaker etc.
- Plocka även bort saker som blomkrukor, vaser etc. från fönsterbrädorna som kan vara i vägen för att öppna fönstren om ni valt tillvalet fönsterputsning.
- Vill kunden få det städat bakom möbler som soffor etc. måste kunden själv flytta på möblerna. Vår personal flyttar inte på större möbler pga. skaderisk.
- Ta bort fronten på badkaret.
Komplettera ditt storstädning med abonnemangsstäd för att hålla efter. Vi hjälper dig med abonnemangsstäd i den frekvens du önskar. Vi gör alltid ett kostnadsfritt kundmöte även för storstädning, så passa på att prata om abonnemangsstäd och vad det skulle kosta, så kan man bestämma sig efter storstädningen om det är någonting ni vill fortsätta med. Då blir det lättare för oss att starta igång er med abonnemangsstäd efter storstädningen.

Nöjd kund garanti
Vi vill bara ha nöjda kunder!
Det kan hända att vi gör fel och tabbar oss, men då vill vi veta det och få rätta till det så att du blir nöjd.
- LinnStäds kvalitetsgaranti bygger på och gäller i 48 timmar efter utförd städning enligt vår checklista som lämnas hemma hos dig.
- Vi vill att du kontaktar oss om du inte är nöjd av någon anledning.
- Engångsuppdrag besiktas av köparen av tjänsten och städaren på plats direkt efter avslutat uppdrag med vår checklista. Den som köper tjänsten är ansvarig för att någon kommer på besiktningen. I det fall ingen besiktar städningen så faller garantin.
- Ev påpekanden åtgärdas av oss direkt på plats vid besiktningen av städningen.
LinnStäd AB
Postadress:
Solkraftsvägen 16A
13570 Stockholm
Tel: 081-220 22 99, 070-062 81 61
E-post: info@linnstad.se
Vi tänker annorlunda - Vi som företag måste tänka annorlunda. Vi måste alltid sträva efter att utveckla vår verksamhet och vår relation till dig som kund. Målet är att genom våra tjänster leverera en kundupplevelse som slår dina förväntningar, att alltid ligga i framkant och att aldrig slå oss till ro och vara nöjda.